тел.: (057) 707-64-64
                  707-60-66
                  751-18-30

e-mail: ntu.kpi.at@gmail.com
Facebook, Instagram


Спеціальність:
Автомобільний транспорт


Спеціалізація:
Автомобілі та автомобільне господарство. (Розробка технологій експлуатації та ремонту; автотехнічна експертиза; діагностика систем автомобіля і передпродажна підготовка, організація і оптимізація перевезень; маркетингові дослідження ринку вітчизняних і зарубіжних автомобілів; виконання менеджерських функцій).



Спеціальність:
Галузеве машинобудування


Спеціалізація:
Автомобілі та трактори. (Розробка нової техніки з використанням систем комп'ютерного проектування і сучасних інформаційних технологій; аналітичне та експериментальне дослідження і оптимізація конструктивних рішень; організація і проведення науково-дослідних робіт в області автотракторобудування).




Щорічна конференція
Перспективи автомобілі - і тракторобудування


Час проведення: Березень

Конференція за фахом 05.22.02 - автомобілі та трактори. Зареєстрована в реєстрі ВАК України



Щорічна конференція
МІКРОКАД


Час проведення: Травень

Доповіді магістрів, аспірантів і докторантів за спеціальністю 05.22.02 - автомобілі та трактори.



Вісник НТУ "ХПІ" Збірник наукових праць.
Тематичний випуск Автомобиле - і тракторобудування.


Збірник випускається з 2002 р. Містить матеріали вітчизняних і зарубіжних наукових шкіл з сучасних проблем автомобіле- і тракторобудування. Всього випущено 8 випусків.



Вісник НТУ "ХПІ" Збірник наукових праць.
Конструювання і дослідження тракторів.


Випускається з 1968 року. Діяв до 1991 р. Статті по динаміці руху трактора з механічною і гідрооб'ємної трансмісіями, стійкості руху і керованості, навантажень в ходової частини, питань автоматизації управління режимів роботи агрегату, математичного моделювання динамічних об'єктів.



Вісник НТУ "ХПІ" Збірник наукових праць.
Збірник наукових праць. Тематичний випуск "Транспортне машинобудування"


Заснований в 2001 році. Всього вийшло 8 випусків. У збірнику представлені теоретичні та практичні результати досліджень і розробок, виконаних викладачами вищої школи, аспірантами, науковими співробітниками ...



Діагностичний комплекс BOSCH FSA 740 являє агрегат для всебічного аналізу систем автомобіля. Основу діагностичного комплексу FSA 740 становить вимірювальний модуль FSA з різними датчиками - для замірів фізичних величин (напруги, струму, опору, температури, тиску та ін.). Крім того, персональний комп'ютер з програмним забезпеченням SystemSoft-plus і ESI-tronic - об'єднує вимірювальний і системний модулі в потужний інструмент по всебічної діагностики автомобільної техніки.
Диагностика электронных блоков управления автомобиля BMW
Діагностика електронних блоків управління автомобіля BMW
Диагностический прибор KTS-520
Викладачі кафедри проводять заняття на універсальному комплексі для моторної і системної діагностики FSA-740
KTS 530 складається з апаратної частини, програмного забезпечення і набору необхідних для роботи кабелів і адаптерів. Робота з KTS 520 здійснюється через програмне забезпечення ESI-tronic. У поєднанні з персональним комп'ютером KTS 520 утворює універсальний системний тестер (сканер), що працює з будь-якими електронними системами управління автомобіля.
Диагностический прибор KTS-100
У поєднанні з персональним комп'ютером KTS 520 утворює універсальний системний тестер (сканер), який забезпечує можливість контролю і діагностики електронних блоків 158 автомобільних систем для 1260 типів автомобілів.

Диагностический прибор KTS-100




Диагностический прибор KTS-100
Лабораторні роботи по САПР. Лабораторія №1.
Диагностический прибор KTS-100
Практичні заняття з інформатики. Лабораторія №2.
За останні роки повністю переоснащено обчислювальний центр кафедри. Поряд зі збільшенням кількості комп'ютерів особливу увагу приділено якісному їх поліпшення. Кількість робочих місць цілком достатньо як для проведення занять по общекомпьютерной підготовці студентів молодших курсів, так і для вирішення складних обчислювальних завдань і виконання креслень із застосуванням таких систем автоматизованого проектування як Компас, SolidWorks та ін.
Студентам надана можливість безперешкодного доступу до міжнародної інформаційної мережі "Інтернет". Завдяки такому розвитку ВЦ кафедри кожен студент має можливість за період навчання отримати більше 300 годин комп'ютерної підготовки.




Це один з кращих на Україні центр розрізних макетів трансмісій і ходових частин автомобілів і тракторів. Тут присутні унікальні вузли, які показують не тільки історію їх вдосконалення в часі, а й сучасний рівень їх розвитку.
Общий вид лаборатории (зал 2)
Лабораторія трансмісій і ходових частин. Панорама.
Стенд усеничные транспортные средства
Трансмісія гусеничного трактора Т-75

Тут присутні унікальні вузли, які показують не тільки історію їх вдосконалення в часі, а й сучасний рівень розвитку автомобілі і тракторобудування.

Стенд усеничные транспортные средства
Стенди для випробування шин автомобілів і тракторів і систем віброзахисту водія.
Стенд усеничные транспортные средства
Стенд автоматичних і механічних коробок передач сучасних автомобілів.
Студенти використовують знання, отримані при вивченні дисциплін по влаштуванню, конструювання та експлуатації автомобілів, як для створення макетів в процесі компонування нових рішень, так і для модернізації існуючих схем.
Стенд усеничные транспортные средства
Макет колісного трактора Т-12 виробництва ВАТ "Харківський тракторний завод"
Стенд усеничные транспортные средства
Макет об'ємної гідромашини на тлі плаката об'ємного гідроприводу ГСТ-90
Стенд усеничные транспортные средства
Чинний унікальний натурний стенд силового агрегату і трансмісії трактора Т-150К
Дивитися відеозапис стенду в роботі (6 Мб)




Переддипломна практика студентів кафедри

C 01 вересня 2019 по 28 жовтня 2019 студенти за спеціальністю Автомобілі та автомобільне господарство пройшли переддипломну практику на провідних профільних підприємствах Харкова.
ТОВ "Автотрейдинг Харків"

Стеденти Чорнобай В.В. і Лебідь К.Д. на ТОВ Стеденти Чорнобай В.В. і Лебідь К.Д. на ТОВ "Автотрейдинг Харків"


Стеденти Чорнобай В.В. і Лебідь К.Д. на ТОВ Стеденти Чорнобай В.В. і Лебідь К.Д. на ТОВ "Автотрейдинг Харків"




Заняття на лабораторній базі кафедри

Студенти групи Міт 401.8 ,2 курс , Кодрян Михайло Михайлович та Приходько Олександр Володимирович під керівництвом Краснокутського Володимира Миколайовича відремонтували Трактор Т-25, що входить до складу лабораторії кафедри. Проведено ревізію паливного насосу, акумулятора, покладено нові клеми, замінено масло в двигуні і в КПП, встановлено новий стартер, відновлено паливний бак. Виконано регулювання клапанів, прочистили повітряний і паливний фільтри, прокачали паливну систему.

Кодрян М.М. і Приходько А.В. Кодрян М.М. і Приходько А.В.


Кодрян М.М. і Приходько А.В. Кодрян М.М. і Приходько А.В.


Краснокуцький В.М. Краснокуцкий В.М.




Практика студентів на профільних підприємствах

Відповідно до навчального плану студенти 4-го курсу за спеціальністю 274 Автомобільний транспорт пройшли практику на профільних підприємствах м.Харкова та області. За 2 тижні студентам вдалося отримати досвід практичної роботи, показати себе і дізнатися більше про майбутніх роботодавців, що-б по закінченню Університету зробити усвідомлений вибір.

Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах


Практика студентів на профільних підприємствах Практика студентів на профільних підприємствах




Презентація лабораторії кафедри для учнів середньої школи

15.05.2019 під час спеціально організованої виїзної екскурсії учні середньої школи змогли поспілкуватися зі співробітниками кафедри і навіть покерувати трактором.

Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування


Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування


Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування


Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування Презентація лабораторії кафедри Автомобіле- і тракторобудування




Лабораторные работы по сервисному обслуживанию автомобилей и тракторов

Спеціальність: 274 Автомобільний транспорт. Спеціалізація: 274-01 Автомобілі та автомобільне господарство. Цикл лабораторних робіт. Заміна гальмівних колодок, Збиральні мийні роботи, Визначення кількості відпрацьованих газів

Замена тормозных колодок Замена тормозных колодок


Подкачка шин Подкачка шин


Уборочно-моечные работы Уборочно-моечные работы


Определение количества отработавших газов Определение количества отработавших газов


Определение количества отработавших газов Определение количества отработавших газов


Определение количества отработавших газов Определение количества отработавших газов




Школярі 89 ліцею м. Харкова відвідали лабораторію кафедри

23 березня 2018 р. на кафедрі відбувся показ галузевої лабораторії кафедри - центру розрізних макетів трансмісій і ходових частин автомобілів і тракторів та унікального натурного стенду силового агрегату і трансмісії трактора ХТЗ Т-150К, а також тест-драйв трактора ХТЗ-1410, яку відвідали школярі 89 ліцею м. Харкова.

Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування


Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування


Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування


Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування


Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування Школярі 89 ліцею на кафедрі Автомобілі та тракторобудування




Преддипломна практика ААГ 2017

Студенти групи ТМ-76а за спеціальністю "Автомобілі та автомобільне господарство" були розподілені на переддипломну практику - СТО по ремонту та обслуговуванню автомобілів ПЕЖО - ПАТ «ТЕТРО».


Дыагностування і ремонт шасі Дыагностування і ремонт шасі


На дільниці заміни оливи На дільниці заміни оливи


Дільниця ремонту ДВЗ Дільниця ремонту ДВЗ


Із закріпленим майстром на СТО Із закріпленим майстром на СТО




Презентація наукових розробок кафедри

Сьогодні аграрний сектор є потужним рушієм економіки України - саме він є стратегічним вектором розвитку десятків галузей промисловості і забезпечує продовольчу і енергетичну безпеку держави. Фундаментом розвитку аграрного сектора є створення і ефективне використання колісних і гусеничних тракторів в поєднанні з сучасними високо продуктивними навісними сільськогосподарськими знаряддями.

Кількість моделей тракторів з безступінчатими гідрооб'ємно-механічними трансмісіями (ГОМТ) з кожним роком значно збільшується, що свідчить про їх незаперечні переваги, а саме: ГОМТ дозволяє вибрати оптимальні, відповідно агротехнічним вимогам і погодних умов режими роботи за швидкістю і тягового зусилля; знижує палива, полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора в цілому, в результаті чого підвищується продуктивність праці; ГОМТ підвищує надійність роботи двигуна і механічної частини трансмісії завдяки демпфируючим властивостями робочої рідини гидропередачі; ГОМТ істотно підвищує ефективність і надійність гальмової системи трактора; ГОМТ дозволяє отримати малі стійкі «повзучі» швидкості, виконуючи роль «активного» ходозменшувача, які розширюють функціональні можливості трактора і надзвичайно зручні при агрегатуванні різного технологічного устаткування.

Дослідний зразок ГОМТ вперше синтезований, розроблений в НТУ «ХПІ» та виготовлений на АТ «ХТЗ» з метою підвищення продуктивності і істотного поліпшення ергономічності трактора. ГОМТ є наукомістким об'єктом, захищена патентами і науковими публікаціями. Науковий супровід по проекту ГОМТ і авторський нагляд в процесі виготовлення проводився за участю НТУ «ХПІ». Створена НТУ «ХПІ» та АТ «ХТЗ» оригінальна безступінчата гідрооб'ємно-механічна трансмісія, вперше на пострадянському просторі успішно випробувана на тракторах серії ХТЗ-170/240 і розрахована на двигуни потужністю 125 ... 176 кВт (170 ... 240 к.с. ).

Стосовно до трактора ХТЗ-242К ГОМТ має 4 технологічних тягово-швидкісних діапазону при русі вперед до швидкостей 9,6 км / год; 13,2 км / год; 22,0 км / год і до максимальної швидкості 40,0 км / год і 2 - при русі назад до 21,0 км / год і до 40,0 км / год, на кожному з яких безступінчатий регулюється швидкість і тягове зусилля трактора.

Синтез конструктивних параметрів ГОМТ здійснений за принципом максимуму ККД при реалізації основних технологічних операцій при експлуатації трактора (оранка, дискування, боронування, культивація, посів, транспортування причепа і ін.). Це забезпечує ефективну роботу трактора при роботі двигуна як в режимах реалізації максимальної потужності, так і при мінімальній витраті палива. Середній ККД ГОМТ в інтервалі швидкостей від 5 км / год до 40 км / год - 0,82.

ГОМТ забезпечує ефективне комплексне гальмування додатково до штатної пневматичною гальмівною системою трактора за рахунок дисипації енергії в гідравлічній гілки потужності.

Саме цією розробкою зацікавилися представники Турецького агропромислового комплексу. Напередодні відвідування ВУЗа іноземними інвесторами кафедру відвідав ректор НТУ "ХПІ" проф. Сокол Є.І.















Курс "Сучасні методи діагностики автомобіля"

Студенти-магістранти групи ТМ-70БМ Литвин Дмитро, Мокрицький Олексій, Блажко Артем, Отченашка Сергій і доцент Сергієнко М.Є. при проведенні лабораторної роботи «Вимірювання динамічних характеристик автомобіля BMW» по курсу «Сучасні методи діагностики автомобіля»









Переддипломна практика ААГ 2015

Студенти групи за фахом "Автомобілі та автомобільне господарство" Лисенко Д., Ольховий Н., Чернишенко Я.   були розподілені на переддипломну практику - ЗАТ "Мобільсервіс"












На АТ ХТЗ запустили перший трактор з безступінчатим трансмісією, розробленою вченими НТУ «ХПІ» та фахівцями заводу

Протягом декількох місяців розробка вчених впроваджувалася і проходила випробування в стендовх умовах, і тепер перший трактор продемонстрував свої нові можливості, придбані, завдяки новій безступінчатій трансмісії.

На церемонії запуску присутні: Генеральний директор АТ «ХТЗ» В.В. Губін, технічний директор АТ «ХТЗ» В.І. Аносов, в.о. ректора НТУ «ХПІ» д.т.н., професор А.П.Марченко, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н., професор Л.Л.Товажнянскій, проректор НТУ «ХПІ», д.т.н. ., професор Є.І. Сокіл, завідувач кафедри автомобіле- і тракторобудування »НТУ« ХПІ », заст. технічного директора АТ «ХТЗ» д.т.н., професор В.Б.Самородов, декан факультету транспортного машинобудування НТУ «ХПІ», професор В.В. Єпіфанов та ін.

Нова трансмісія завдяки принципу безступінчатості, тобто плавності керування швидкістю і тяговим зусиллям, збільшує продуктивність тракторів, економить паливо і одночасно з цим суттєво зменшує психофізичні навантаження на тракториста. Створена двухпоточная бесступенчатая гідрооб'ємно-механічна трансмісія для лінійки колісних тракторів АТ «ХТЗ» - перша оригінальна на пострадянському просторі трансмісія, яка вже захищена патентами. При цьому вона значно дешевше закордонних аналогів і дозволяє тракторам виробництва ХТЗ залишатися в бюджетному сегменті ринку, що підвищує їх конкурентоспроможність. «Близько двох років тому НТУ« ХПІ »та ХТЗ підписали договір про стратегічне партнерство, і вже сьогодні він дав реальні плоди. Разом ми створили продукт, який здатний гідно конкурувати на світовому ринку, забезпечуючи високу продуктивність, якість і при цьому залишатися в колишньому ціновому сегменті бюджетної техніки. Трактор з новою безступінчатим трансмісією буде представлений на виставці в Ганновері (Німеччина) і сподіваюся, зацікавить ще більше потенційних покупців », - Владислав Губін.

Нова безступінчата трансмісія дає ряд переваг: забезпечує плавне безступінчасте регулювання роботою трактора, дозволяючи вибрати оптимальний по агротехнічним вимогам і погодних умов режими по швидкості і тягового зусилля; підвищує продуктивність праці; полегшує працю тракториста і покращує ергономіку трактора в цілому; сприяє підвищенню надійності роботи двигуна і гальмівної системи трактора; знижує витрату палива, а також має ціну, меншу в рази, ніж у провідних світових виробників. Ще однією важливою перевагою нової трансмісії є те, що вона орієнтована не тільки на установку в нові трактори серії ХТЗ-170/240, але може використовуватися на вторинному ринку для тракторів серій ХТЗ-150К, 170 та 172.

Андрій Марченко подякував керівництву заводу насамперед за те, що саме нинішні керівники ХТЗ повірили в науковий потенціал вчених НТУ «ХПІ», профільної кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» і дали їм можливість втілити їх задум зі створення оригінальної безступінчатим трансмісії. Він також висловив надію, що і надалі будуть реалізовуватися інноваційні наукомісткі проекти, поява яких просто неможливо без тісної співпраці наукової установи і промислового підприємства.

Леонід Товажнянський відзначив: «Спочатку була ідея, яка об'єднала творчі колективи вчених НТУ« ХПІ »та ХТЗ. Нею загорілися всі - від провідних вчених і інженерів до молодих співробітників. Спільними зусиллями вони створили новий образ трактора ХТЗ з безступінчатим трансмісією, який став свого роду символом успішної співпраці підприємства і університету. Така схема співпраці була популярною і раніше, коли існувало багато НДІ, а зараз ми повертаємося до того ж: під одним дахом розробка проходить три етапи: ідея - рішення - втілення ». «Для нас дуже важливо, що завод залучає до діяльності студентів і молодих вчених. Таким чином, фахівці можуть відчути реалії та умови роботи ще зі студентських років, так вони формують чітке уявлення, що їх чекає після захисту дипломів. З іншого боку, підприємство отримує молодих фахівців вже з досвідом роботи, тому їх адаптація на робочому місці відбувається швидше », -зазначає Євген Сокіл.

Нова трансмісія захищена трьома патентами України, особливості її роботи опубліковані в ряді статей в авторитетних наукових виданнях. На даному етапі дослідні зразки трансмісії вже виготовлені, проведені заводські стендові і ходові натурні випробування в складі трактора, які підтвердили ефективність створеної безступінчатим трансмісії. В даний час нова безступінчата гідрооб'ємно-механічна трансмісія ГОМТ -1С встановлена R03;R03;на трактор ХТЗ-210, на якому відпрацьовується її мікропроцесорна система управління і робота в складі трактора при виконанні транспортних і сільськогосподарських технологій.

Розроблена трансмісія викликала великий інтерес серед фермерів і фахівців в області сільгоспмашинобудування на міжнародній вистав















ХТЗ спільно з НТУ «ХПІ» розробили нову двухпоточну безступінчату гідрооб'ємно-механічну коробку для колісних тракторів серії ХТЗ-170/240

Харківський тракторний завод спільно з НТУ «ХПІ» розробили нову двухпоточну безступінчату гідрооб'ємно-механічну трансмісію (ГОМТ) для колісних тракторів серії ХТЗ-170/240 як альтернативу серійної ступінчастою механічною коробці передач 16х8 і розрахована на двигуни потужністю 125 ... 176 кВт (170 ... 240 л.с.).

Тісна співпраця колективу кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» НТУ «ХПІ» та фахівців АТ «ХТЗ» при постійній увазі і сприяння в реалізації цього проекту з боку ректора НТУ «ХПІ» проф. Товажнянського Л.Л. і Генерального директора АТ «ХТЗ» Губіна В.В. дозволили в рекордні терміни створити наукомістку і високоуніфіцірованную безступінчату трансмісію для вітчизняних тракторів.

Її використання буде ефективно як на нових тракторах серії ХТЗ-170/240 так і на вторинному ринку при заміні існуючих східчастих механічних трансмісій на нові безступінчаті ГОМТ.

Нова ГОМТ викликала величезний інтерес серед фермерів і фахівців в області сільгоспмашинобудування на міжнародній виставці «Агросалон-2014» і на міжнародному форумі по відродженню фермерських господарств в Україні «Агропорт-2014».

Кафедра «Автомобіле- і тракторобудування» НТУ «ХПІ» за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів. Вона займає одне з провідних місць за рівнем підготовки висококваліфікованих кадрів в області автомобіле- і тракторобудування.

Одне з головних наукових напрямків кафедри - структурний і параметричний синтез безступінчатих трансмісій сучасних транспортних засобів.















Преддипломна практика ААГ 2011

Студенти групи ТМ-76а за спеціальністю "Автомобілі та автомобільне господарство" Резніков Денис, Карпенко Михайло і Безязиков Роман   були розподілені на переддипломну практику - СТО по ремонту та обслуговуванню автомобілів ПЕЖО - ПАТ «ТЕТРО».


Інструктаж з техніки безпеки Інструктаж з техніки безпеки


Студенти практиканти разом директор СТО випускник Студенти практиканти разом з директором СТО Столяренко Н.С. (Випускник кафедри «Автомобіле- і тракторобудування» минулих років)


Стіл замовлень Стіл замовлень


Комп'ютерна діагностика Наумов Михайло (випускник кафедри) на стенді комп'ютерної діагностики зі студентами практікінтамі


Малярська ділянка Малярська ділянка


Резников стенд балансування колес Резников Денис на стенді балансування колес


Практика муфта зчеплення На зоні обслуговування та ремонту муфт зчеплення
Головна          :            Історія кафедри          :            Освіта          :            Наука          :            Техніка          :            Кадровий склад

Ukr, Rus